تعداد بازدید: 1558

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 3 بهمن 1384-0:0

"شفقت" ،ناتوان درحل معضل زباله:آقاي استاندار شرمنده ايم!

شماري از نونهالان مهد كودك "كيميا" ساري روز يك شنبه با اجتماع در مقابل استانداري مازندران نسبت به جمع‌آوري نشدن زباله و انباشت آن درسطح اين شهر اعتراض كردند.


در دست نوشته‌هاي كه اين نونهالان با خود حمل مي‌كردند، نوشته شده بود:
"آقاي استاندار شرمنده‌ايم كه تل زباله‌هاي ساري مانع شد كه نتوانيم به موقع به استقبال قدم مبارك تان بياييم" .

همچنين در اين دست نوشته‌ها خطاب به استاندار مازندران آمده بود" آقاي دكتر گفته زباله‌ها توليد موش و مريضي مي‌كند لطفااجازه ندهيدمريض شويم و ما را براي زندگي بهتر پرورش دهيد نه زندگي در زباله‌ها".

"فاطمه غفاري" مربي مهد كودك كيميا ساري در گفت و گو با خبرنگار ايرنا هدف از اجتماع نونهالان در مقابل ساختمان استانداري اين استان را خوش‌آمد گويي به استاندار جديد مازندران و اعتراض به انباشت زباله هادر سطح شهر ساري و تقاضا براي رفع اين مشكل اعلام كرد.

وي افزود: بيش از يك هفته است كه زباله‌ها از بيشتر مناطق شهر جمع‌آوري نشده و اين امر سلامت شهروندان بويژه نونهالان اين شهر را در خطر انداخته است.

وي اظهارداشت: به رغم تلاش زياد، نونهالان اين مهد نتوانستند با استاندار مازندران ديدار داشته باشند.

غفاري ادامه داد:رئيس روابط عمومي استانداري مازندران اعلام كرداستاندار در جلسه خاصي حضور داشته‌اند و پس از جلسه نيز عازم ماموريت هستند.

مساله جمع‌آوري نشدن زباله وانباشت آن در چند ماه گذشته به خصوص در هفته هاي اخير ساري مركز مازندران را با مشكل جدي روبه رو كرده است.

"شفقت" استاندار جديد مازندران قول داده است كه به زودي مساله زباله اين شهر را كه حالتي بحراني به خود گرفته است حل خواهد كرد.

هم چنين يكي از اعضاي شوراي شهرساري هزينه كردن اعتبارات عمراني شهر براي حل معضل زباله را ظلم به مردم اين شهر توصيف كرد.

مشاور مطبوعاتي شهرداري ساري به نقل از "مصطفي شيرزاد " اعلام كرد : براي حل مشكل كوتاه مدت بحران زباله مسوولان استاني و شهرستاني از دراختيار گذاشتن مكان موقت براي دفن زباله ناتوان هستند.

وي افزود: متاسفانه شوراي تامين ، قدرت تصميم‌گيري قاطعانه دراين خصوص را ندارد و همين مساله موجب شد تا هزينه سنگيني به شهرداري تحميل شود.

وي اضافه كرد : شهرداري تاكنون بدون پشتيباني و كمك ملي و استاني در اين بحران از اعتبارات عمراني خود هزينه كرده است.

پيشتر مسوولان شهري اعلام كرده بودند براي جمع آوري و انتقال زباله از سطح شهر بخشي از اعتبارات عمراني را صرف اين كار نموده‌اند.

شهر ساري ‪ ۲۵۰‬هزار نفر جمعيت دارد و روزانه حدود ‪ ۱۸۰‬تن زباله در اين شهر برجاي مي‌ماند.(irna)



    ©2013 APG.ir